1 Temmuz 2012 Pazar

Balkonda Nane Yetiştirmek

"Evde Kendin Üret" düşüncesinin ilk kıvılcımları benim için evde sebze üretimiyle başladı. Hormonlar, pestisitler ve GDO'lar dünyasında bir soluk alabilmenin yolunu, kendi sebzemi üretmeye bir yerden başlamakla buldum. Daha çok acemiyim; ama umutluyum :).


Nane yetiştirmenin en kolay ve hızlı yolunun çelikle üretim olduğunu öğrendim. Bu yöntemde bitkinin bir parçası kullanılarak üretim yapılıyor. Bu parçaya da çelik deniliyor. O halde bize nane çelikleri (dalları) gerekiyor. Bunun için pazardan bir kereliğine alacağınız bir demet nane size fazlasıyla yeter.


1. ADIM
Fotoğraftaki gibi çelikleri hazır hale getirin.


2. ADIM
Yaprakları suya değmeyecek şekilde her bir çeliği su dolu bir bardağa yerleştirin.

3. ADIM
Fotoğraftaki gibi kökler oluşana kadar suda bekletin. Şahsen benim bu çalışmamda köklenme 8 gün sürdü.

4. ADIM
Boş bir plastik kabın altına fotoğraftaki gibi su drenaj delikleri açın. Altına da muhakkak su biriktirmek için yayvan bir kabınız olsun. Ben genelde boş peynir kutularını kullanıyorum. Kutunun kapağını da su biriktirme kabı olarak kullanabiliyorum. Dışarıdan saksı almaya gerek yok. Önce evde kendimiz üretelim ;).

5. ADIM
Saksımıza torf ve bahçe toprağı karışımını koyun ve çelik için oyuk açın. Çeliği köklerine zarar vermeden oyuğa yerleştirin ve toprakla üzerini örtün.

6. ADIM
Nanemize can suyunu verdikten sonra balkon ya da pencere önündeki yerine alabilirsiniz.

Bol ürün almanız dileğiyle :)...

NOT: Torf-toprak karışımını ve su drenajı meselesini bir başka yazıda ele alalım. Yine başka bir yazıda toprak için besin hazırlama (gübreleme) konusuna da değiniriz.

3 yorum:

  1. elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Güzel ve öğretici bir çalışma olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Aydınlatıcı olmuş anlatiminiz elinize sağlık. .

    YanıtlaSil